در دیدار تابش و محرابیان تاکید شد؛

توجه ویژه به صنایع بزرگ ملی و پروژه های نقش آفرین در اقتصاد کشور مستقر در شهرستان اردکان


یزدفردا :تابش: حمایت مسئولان در روند توسعه و تکمیل سرمایه گذاریهای صورت گرفته در اردکان مورد انتظار جدی است

محرابیان: راه اندازی طرح تولید الکترود گرافیتی اردکان به اولویت اول وزارت صنایع تبدیل شده است



نماینده مردم اردکان گفت: صنعت می تواند ضمن ایفای نقشی محوری در رشد و توسعه هر منطقه، جهت گیریها را به سمت توسعه ای پایدار و متوازن سرعت بخشد.

محمدرضا تابش در دیدار با وزیر صنایع و معادن برای بررسی مسائل پیرامون صنعت شهرستان اردکان با بیان این مطلب افزود: ظرفیتهای بالای صنعتی و معدنی شهرستان اردکان در کنار تلاشهای صورت گرفته در سالهای اخیر در استقرار صنایع بزرگ ملی و پروژه هایی که در اقتصاد کشور نقش آفرین می باشند ، این انتظار را بوجود آورده تا با مرتفع شدن برخی از تنگناهای فراروی تعدادی از این پروژه ها بتوان با بهره برداری سریعتر از آنها ضمن تاثیر مطلوب در اقتصاد منطقه و کشور، زمینه اشتغال خیل عظیمی از جوانان فراهم و در نهایت دستیابی به رشد و توسعه ای متوازن که خواست مردم و مسئولان می باشد را محقق کنیم.

تابش همچنین به صنعت فولاد این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه طبق برنامه زمانبندی شده تا پایان سالجاری دو واحد بزرگ فولاد این شهرستان با سرمایه گذاری داخلی و خارجی به مرحله تولید خواهند رسید و اردکان را حائز رتبه ای ممتاز در سطح کشور می کند بر حمایت ویژه مسئولان در روند توسعه و تکمیل سرمایه گذاریهای صورت گرفته تاکید نمود و خواستار رفع محدودیتهای فراروی پروژه های در دست ساخت اردکان در جلسه مشترکی با حضور مسئولان وزارتخانه های صنایع،نیرو و نفت شد.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت طرح ایجاد الکترود گرافیتی شهرستان اردکان که جزء طرحهای زیربنایی و تکمیل کننده حلقه تولید فولاد به روش احیاء مستقیم در کشور می باشد را تدبیری در جهت استقلال صنعت فولاد ایران در آینده دانست و بر رفع موانع پیش روی آن از جمله تامین تسهیلات ارزی باقیمانده تاکید نمود.

تابش در ادامه با تشریح وضعیت صنعت این شهرستان و مسائل پیرامون آن خواستار پیگیری ومساعدت وزیر صنایع جهت حل مشکلات مطروحه شد.لزوم تامین تسهیلات کارخانجات در دست احداث، صدور مجوز احداث و توسعه چند واحد صنعتی ،راه اندازی شهرک صنعتی جدید، تسریع در احداث پست برق و نیروگاه 800 مگاواتی ، حمایت از استقرار صنایع در بخشهای محروم و خرانق و عقدا و . . . . از دیگر خواسته های نماینده مردم شهرستان اردکان بود.

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن نیز در این دیدار شهرستان اردکان را از نظر وجود صنایع بزرگ و زیرساختی دارای جایگاه ارزنده ای دانست و نقطه نظرات خود را در این خصوص مطرح نمود.وی راه اندازی کارخانه الکترود گرافیتی در شهرستان اردکان را اولویت اول این وزارتخانه دانست و در دستوری به مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران خواستار تسریع در احداث این واحد بر اساس اولویت مذکور شد.محرابیان همچنین در دستوری خواستار تشکیل جلسه ای فوری با حضور وی،نماینده تام الاختیار وزیر نیرو،مدیرعامل شرکت ملی گاز و مدیران مربوطه در سطح کشور واستان یزد جهت حل مشکلات تامین آب،برق و گاز واحدهای صنعتی شهرستان اردکان شد.وی نسبت به سایر موارد مطروحه در این دیدار نیز در دستوری به معاونین خود پیگیری آن را تا حصول نتیجه خواستار شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا